Den daglige rutine,  det nye børnesyn, eksempel på aktivitetsplan.

Dette er en oversigt over hverdagen. Dog skal det siges at de børn der sover to lure, selvfølgelig sover i den rutine de er vand til hjemmefra.

6.30- 7.15: Morgenmad og tage i mod børnene.
7.30- 8.30: Leg og tage i mod børn. evt putning af de børn der sover to gange. 
8.30- 9: Formiddags mad, herefter bleskift, øve wc, osv 

9.30- 10. 30:  Aktiviteter. ( eksempler på en aktivitetsplan kan ses længere nede på siden. (Vi er altid hjemme fra tur senest kl 11.15 medmindre andet er meldt ud til jer forældre. 

10.30-11: Rydde op efter aktiviteter, ble skift øve wc osv.

11-11.30: Frokost 

11.30- 13.30: Lur for de børn der sover 
13.30- til alle børn er vågen: Eftermiddagsmad.
14- luk: Fri leg, og aktiviter børnene gerne vil lege, afhentning.

Det nye børnesyn
Som voksen er jeg en autoritet, men på en tryg og inkludernde måde 

Autoritet handler ikke om kontrol men om at guide, støtte og skabe rammer hvor barnet føler sig set, hørt og forstået.

Børnene inddrages i alderssvarende beslutninger og får forklaringer, hvilket styrker deres selvtillid og evne til at selvregulering.

Relationerne er baseret på nærvær, empati og gensidig respekt

Som voksen stræber jeg efter at forstå børnenes perspektiv og behov. 

Jeg lægger stor vægt på at skabe trygge rammer, hvor børnene kan udtrykke sig frit og udvirkle sig i deres eget tempo

"Fejl" ses som en naturlig del af læring og dialog bruges til vejledning og styrke relationerne. 
Det nye børnesyn understøtter ligeledes den anerkendende pædagogik.

Fra jord til bord på sigt. Til at starte med er børnene med til at plante træer og buske i haven. På den måde får de også ejerfornemmelse af projektet. Hver aktivitetsplan kommer igennem de seks læreplanstemaer